Lego kao kreativno sredstvo evangelizacije

Tockazarez.hr

25.09.2025

Lego kao kreativno sredstvo evangelizacije

YouTube

Evanđelje pronalazi nove putove do mlađih generacija, ovoga puta kroz Lego animacije. Projekt koji je započeo usred pandemije u Engleskoj danas je dostupan na više jezika i privlači tisuće gledatelja.

Nedavno je platforma Go Chatter Studios pokrenula španjolsku verziju projekta Biblija: kamen po kamen. Cilj je biblijske priče učiniti vizualno privlačnima i lako dostupnima, osobito mlađima. Svi su materijali besplatni i namijenjeni kao pomoć župama, školama i zajednicama koje s djecom i mladima rade na evangelizaciji i učenju vjere.

Od broda do Lega

Max Albornoz, predstavnik španjolske podružnice Go Chatter Studios, svjedoči: „Život mi je tekao glatko dok se jednog dana nije ispriječio brod. Tada se sve preokrenulo. Bog mi je rekao: ‘Kreni’, a ja sam više puta odgovorio: ‘Ne.’“ Govori o svom iskustvu na misijskom brodu Logos Hope, koji ga je doveo u Veliku Britaniju, gdje je prvi put susreo Lego-misiju. „Na Big Church Festivalu vidio sam ogroman stol s Lego maketom biblijskog sela, s pustinjom, planinama i rijekama. Bio sam očaran.“

„The Chosen, ali u Legu“

Prva Lego animacija koju je vidio bila je priča o Duhovima. „Bio sam oduševljen, kao i mnogi drugi. To je kao The Chosen, samo u Legu“, kaže Max.

Iza animacija stoji Joshua Whitehouse, 21-godišnji Britanac i strastveni zaljubljenik u Lego. Tijekom pandemije počeo je izrađivati stop-motion filmove. Prva mu je priča bila za nedjeljnu školu njegove majke. Nakon teške bolesti malarije odlučio je svoj dar u potpunosti posvetiti Kristu. Tako su nastali Go Chatter Studios i njihovi besplatni biblijski sadržaji.

Više od 70 planiranih priča

„Planiramo više od 70 animacija koje će ispričati Isusovu priču kroz Stari i Novi zavjet. Lego-Biblija može se koristiti u svim prilikama, od bogoslužja i vjeronauka do online evangelizacije s prijateljima“, objašnjava Whitehouse.

Stop-motion tehnika daje animacijama posebnu živost, spajajući svjetlo, pokret i samu biblijsku poruku. Uključuju se i detalji iz lokalne kulture. Max navodi primjer: „U videu o Davidu i Golijatu kažem: ‘Bio je suh kao pustinja Atacama.’ Ljudi to vole, komentiraju i prepoznaju se. Čileanci su bili presretni.“

Viralni uspjeh

Uspjeh nije izostao. Kratki uskršnji video od 60 sekundi postao je viralan na Instagramu i u samo nekoliko dana dosegao 60.000 pregleda. Danas španjolska verzija stranice ima više pratitelja nego engleska. „Naše posljednje video, Oduzeti u 60 sekundi, već je premašilo 500.000 pregleda na španjolskom“, kaže Albornoz.

S videima koji spajaju humor, kreativnost i vjernost Bibliji, Go Chatter Studios želi dosegnuti milijune španjolskih govornika. „Moj je cilj ukloniti barijere kako bi poruka došla do ljudi.“