Lego kao kreativno sredstvo evangelizacije
Tockazarez.hr
25.09.2025

YouTube
Evanđelje pronalazi nove putove do mlađih generacija, ovoga puta kroz Lego animacije. Projekt koji je započeo usred pandemije u Engleskoj danas je dostupan na više jezika i privlači tisuće gledatelja.
Nedavno je platforma Go Chatter Studios pokrenula španjolsku verziju projekta Biblija: kamen po kamen. Cilj je biblijske priče učiniti vizualno privlačnima i lako dostupnima, osobito mlađima. Svi su materijali besplatni i namijenjeni kao pomoć župama, školama i zajednicama koje s djecom i mladima rade na evangelizaciji i učenju vjere.
Od broda do Lega
Max Albornoz, predstavnik španjolske podružnice Go Chatter Studios, svjedoči: „Život mi je tekao glatko dok se jednog dana nije ispriječio brod. Tada se sve preokrenulo. Bog mi je rekao: ‘Kreni’, a ja sam više puta odgovorio: ‘Ne.’“ Govori o svom iskustvu na misijskom brodu Logos Hope, koji ga je doveo u Veliku Britaniju, gdje je prvi put susreo Lego-misiju. „Na Big Church Festivalu vidio sam ogroman stol s Lego maketom biblijskog sela, s pustinjom, planinama i rijekama. Bio sam očaran.“
„The Chosen, ali u Legu“
Prva Lego animacija koju je vidio bila je priča o Duhovima. „Bio sam oduševljen, kao i mnogi drugi. To je kao The Chosen, samo u Legu“, kaže Max.
Iza animacija stoji Joshua Whitehouse, 21-godišnji Britanac i strastveni zaljubljenik u Lego. Tijekom pandemije počeo je izrađivati stop-motion filmove. Prva mu je priča bila za nedjeljnu školu njegove majke. Nakon teške bolesti malarije odlučio je svoj dar u potpunosti posvetiti Kristu. Tako su nastali Go Chatter Studios i njihovi besplatni biblijski sadržaji.
Više od 70 planiranih priča
„Planiramo više od 70 animacija koje će ispričati Isusovu priču kroz Stari i Novi zavjet. Lego-Biblija može se koristiti u svim prilikama, od bogoslužja i vjeronauka do online evangelizacije s prijateljima“, objašnjava Whitehouse.
Stop-motion tehnika daje animacijama posebnu živost, spajajući svjetlo, pokret i samu biblijsku poruku. Uključuju se i detalji iz lokalne kulture. Max navodi primjer: „U videu o Davidu i Golijatu kažem: ‘Bio je suh kao pustinja Atacama.’ Ljudi to vole, komentiraju i prepoznaju se. Čileanci su bili presretni.“
Viralni uspjeh
Uspjeh nije izostao. Kratki uskršnji video od 60 sekundi postao je viralan na Instagramu i u samo nekoliko dana dosegao 60.000 pregleda. Danas španjolska verzija stranice ima više pratitelja nego engleska. „Naše posljednje video, Oduzeti u 60 sekundi, već je premašilo 500.000 pregleda na španjolskom“, kaže Albornoz.
S videima koji spajaju humor, kreativnost i vjernost Bibliji, Go Chatter Studios želi dosegnuti milijune španjolskih govornika. „Moj je cilj ukloniti barijere kako bi poruka došla do ljudi.“