Napetosti između Vatikana i Crkve u Njemačkoj

Mario Trifunović

04.02.2023

Napetosti između Vatikana i Crkve u Njemačkoj

Foto: Bistum Limburg

Smatram krajnje upitnim voditi Crkvu preko medijskih intervjua, riječi su biskupa Georga Bätzinga upućene papi Franji. Bätzing je inače predsjednik Njemačke biskupske konferencije i biskup Limburga, nedaleko od frankfurtske metropole.

S njim na čelu, Crkva u Njemačkoj pokrenula je tzv. „Sinodalni put“, kojim biskupi, svećenici, teolozi i vjernici katolici žele odgovoriti na pitanja poput uloge žena u Crkvi, svećeničkog celibata, partnerstva i seksualnosti, ali i pitanje moći. Povod takvoj reakciji umjerenog Bätzinga bio je nedavni razgovor pape Franje s dopisnicom novinske agencije Associated Press iz Rima, Nicole Winfield, koja je više od sat vremena razgovarala s njim o različitim temama… O ratu i oružju, nedavno preminulom Benediktu XVI., zdravlju i njegovim kritičarima, pitanju stigmatizaciju homoseksualca te kako gleda na reformske procese u Njemačkoj.

Dok je papa Franjo nekoliko puta pohvalio napore Crkve u Njemačkoj, u ovom opsežnom razgovoru bio je itekako kritičan prema Sinodalnom putu. Kazao je da njemački Sinodalni put nije sinoda, jer na tome ne sudjeluje narod Božji kao cjelina, već je organiziran od elite. Bätzing smatra neshvatljivim Papin otpor prema raspravi oko pitanje celibata i jasno je kritizirao njegov stav, da se radi o navodnoj njemačkoj ideologiji. „Treba li celibat ostati obvezan, pitanje je o kojemu se raspravlja gotovo šezdeset godina, i to je Papa sam tražio na sinodi u Amazoniji“, naglasio je limburški biskup.

Bätzing se također požalio da trenutno ne postoji izravna komunikacija između njega i pape Franje. Nedavno je postojala takva jedna mogućnost zbog službenog posjeta njemačkih biskupa Rimu, u studenom… „Bili smo tamo cijeli tjedan i sjedili smo s papom Franjom dva i pol sata. Rekao bih: tada je postojala mogućnost za Papu da razgovara s nama, onda smo mogli i odgovoriti.“

Priznao je da Rim i Njemačka imaju različite vizije i ideje sinodalnosti. „Papa to shvaća kao okupljanje poticaja sa svih strana Crkve, a zatim biskupi o tome konkretnije raspravljaju, da bi na kraju jedan čovjek na vrhu donio odluku. Ne mislim da je to vrsta sinodalnosti koja je održiva u 21. stoljeću“, rekao je Bätzing.